Vertaistukipuhelin

Uusperheitä askarruttaviin kysymyksiin saa vertaistukea puhelimitse numerosta 09-31521600 aina keskiviikkoisin klo 18-20. Uusi puhelinnumero on käytössä heti kesäkuun alusta.

Puhelimen päässä päivystää vaihtuva, itsekin uusperheellinen vertaisohjaaja, jonka kanssa voit jakaa kokemuksia ja ajatuksia uusperheellisyyden koko kirjosta, täysin luottamuksellisesti ja paikasta riippumatta.

Huomioithan, että vertaispuhelimessa päivystää pääsääntöisesti vain yksi ihminen kerrallaan eli on mahdollista, ettet aina pääse läpi. Toivomme kärsivällisyyttä.

Tervetuloa linjoille jakamaan uusperheellisyyden iloja ja suruja <3

LISÄTIETOJA: eija.saarikivi@supli.fi/ 040 689 0511


Suplin työntekijöiden antama puhelinneuvonta

Puhelin- tai videoneuvontaa annetaan maksutta ajanvarauksella arkisin klo 9-15 välisenä aikana.

Työntekijöiden antama neuvonta on tauolla juhannuksesta alkaen koko heinäkuun ajan.

Vertaispuhelin numerossa 09-31521600 päivystää kuitenkin keskiviikkoisin klo18-20 myös heinäkuussa.

Ajanvaraus

Varaa aika etukäteen laittamalla sähköpostia suoraan neuvojan sähköpostiosoitteeseen. Pyrimme löytämään neuvonta-ajan kahden viikon sisään. Voit aikaa varatessasi ehdottaa Sinulle sopivia aikoja. Neuvontapuhelu on anonyymi, eli emme tallenna meille tulleita yhteydenottoja. Puheluun on hyvä varata aikaa noin 45min (pariskuntana neuvontaan tuleville noin 1,5 tuntia) ja puhelu maksaa sinulle normaalin paikallispuhelun hinnan. Puhelut soittaa aina ajan varannut asiakas. Valitettavasti emme pysty aina vastaamaan puhelimeen, joten suosittelemme, että ajanvaraus tehdään sähköpostitse.

Uusperheneuvonnassa ei kirjata ylös tai tallenneta neuvottavan tietoja tai tapausta koskevia yksityiskohtia. Tilastointia varten tehtävät kirjaukset ovat yleisluontoisia eikä niistä voi tunnistaa asiakasta.

Video-neuvonta

Voit valita puhelinneuvonnan sijaan videoneuvonnan, joka toteutetaan Teams-kokoustyökalun avulla. Valitessasi videoneuvonnan saat sähköpostiisi linkin, jota kautta pääset osallistumaan videokeskusteluun.

Pyrimme parantamaan palveluitamme ja siksi keräämme tilastoa neuvontapuhelujen teemoista. Tilastot ovat täysin anonyymejä emmekä kerää mitään sellaista tietoa, josta soittajan tai hänen läheisensä voisi tunnistaa.

Uusperheneuvoja Eija Saarikivi, Suomen Uusperheiden Liitto ry

Eija Saarikivi

Uusperheneuvoja, vapaaehtoistyön koordinaattori, Suomen Uusperheiden Liitto ry

eija.saarikivi@supli.fi

puh. 040 689 0511 (ei ajanvarausta puhelimitse)

Voit varata ajan myös calendlyn kautta:

https://calendly.com/eija-saarikivi

Päivi Tikkanen, Suomen Uusperheiden Liitto ry, järjestösihteeri

Päivi Tikkanen

Uusperheneuvoja, järjestösihteeri, Suomen Uusperheiden Liitto ry

paivi.tikkanen@supli.fi

puh. 040 689 3418 (ei ajanvarausta puhelimitse)

Neuvontaa saatavilla myös englanniksi ja viittomakielellä

Poissa viikot 39-42

uusperheneuvoja Elisa Jyllikoski, Suomen Uusperheiden Liitto ry

Elisa Jyllikoski

Sosionomi (YAMK), uusperheneuvoja,
Suplin Stepping-hankkeen hankepäällikkö


elisa.jyllikoski@supli.fi

p. 040 732 0076 (huom! Varaathan ajan sähköpostitse)

  • Videoneuvotteluun  voi liittyä joko älypuhelimella (jolloin linkin avautumisen yhteydessä puhelin vaatii Microsoft Teams-sovelluksen lataamisen), tabletilla tai tietokoneella, jolloin videokeskusteluun voi osallistua joko internetselaimen tai Teams-sovelluksen kautta.
  • Videokeskusteluun kannattaa liittyä laitteella, jossa on kamera ja mikrofoni, jos mahdollista.
  • Huomaattehan, että kun liitytte videoneuvotteluun, videokuva on yleensä pois päältä ja äänet mykistettyinä, joten klikatkaa ne päälle.
  • Videokuvan tallennus on ehdottomasti kielletty ja salassapitovelvollisuus pysyy voimassa samoin kuin puhelinneuvonnassakin.
  • Videokeskusteluun osallistumiseksi teidän tulisi mielellään olla rauhallisessa huoneessa, jotta kuulette äänet hyvin. Lapsille olisi hyvä keksiä jotakin tekemistä (esim. elokuva) täksi aikaa. Jos lapset ovat samassa tilassa, ette pysty keskittymään kunnolla.
  • Jos videoneuvotteluyhteys katkeaa, liity siihen uudelleen saman sähköpostissa (tai kalenterissa) olevan linkin kautta.

Pyrimme parantamaan palveluitamme ja siksi keräämme tilastoa neuvontapuhelujen teemoista. Tilastot ovat täysin anonyymejä emmekä kerää mitään sellaista tietoa, josta soittajan tai hänen läheisensä voisi tunnistaa.

Jaa: